2024, Четвер, 28.03.2024, 20:17


Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
 
Шановні користувачі! Бібліотека працює з 8-30 до 17-00. Вихідний - субота. Вхід тільки в масках!
Меню
Марганець бібл
ППД
Бібліотека для діт
ПДГ
Децентралізація
Інтеракт.біографія
Опитування
Якої літератури Вам не вистачає в бібліотеці?
Всього відповідей: 79
Відвідувачів сайту
...
Пошук

Головна » 2021 » Грудень » 3 » Міжнародний день людей з особливими потребами
10:57
Міжнародний день людей з особливими потребами

3 грудня щорічно відзначається Міжнародний день людей з обмеженими фізичними  можливостями, встановлений Генеральною Асамблеєю ООН у 1992 році. Цей день є нагадуванням людству про обов’язок виявляти турботу і милосердя до найбільш незахищеної частини суспільства – людей із інвалідністю.

Зважаючи на необхідність ефективної участі інвалідів у економічному, соціальному, культурному і політичному житті, Генеральна Асамблея ООН 13 грудня 2006 року  прийняла Конвенцію про права інвалідів.

Україна приєдналася до цього надзвичайно важливого документа, підписавши у 2009 році Закон України Про ратифікацію Конвенції про права осіб з інвалідністю.

Більше тут:   http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KR210285.html       https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71#Text  

За роки незалежності в Україні створено ряд законів, які регулюють більшість аспектів життя людей із інвалідністю. Наша держава взяла на себе і виконує зобов'язання щодо матеріального забезпечення людей з інвалідністю, створення для них необхідних правових, соціально-побутових умов життя, надання пільг, конституційно гарантує на рівні з іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства. Створення робочих місць для людей із інвалідністю – питання, яке потребує першочергового вирішення. Адже матеріальне забезпечення дає можливість людям з обмеженими можливостями почувати себе повноцінними членами суспільства.

Бібліотекарями читальної зали Іриною Мащенко та Вікторією Фіалковською оформлено відкритий перегляд літератури «З вірою в любов і милосердя» (до Міжнародного дня людей з обмеженими фізичними  можливостями в рамках щорічної  Міжнародної  кампанії «16 днів проти насильства»).

У запропонованих виданнях аналізується практика Європейського суду з питань захисту прав та основоположних свобод людей з інвалідністю. Науково-практичні видання дають роз’яснення щодо працевлаштування та організації праці осіб з обмеженими можливостями та їх соціального захисту. Крім того, особливої уваги заслуговує серія «Інклюзивне навчання» та «Поради батькам і педагогам»: http://bibl-ostr.ucoz.ua/search/?q=інклюзивне+виховання .  

Публікацію підготувала Ірина Мащенко

Пропонуємо ознайомитися з новими книгами, які висвітлюють теми навчання і виховання дітей, зокрема, інклюзивний підхід до особливих дітей. Ці книги Марганецька центральна міська бібліотека отримала за програмою поповнення фондів публічних бібліотек "Українська книга" від Українського інституту книги.

Чеботарьова, Олена. Психолого-педагогічний супровід навчання дітей з інтелектуальними порушеннями [Текст] / О. Чеботарьова, Г. О. Блеч [и др.]. - Харків : Ранок, 2020. - 256 с. - (Інклюзивне навчання).

У виданні висвітлюються особливості психолого-педагогічного супроводу та корекційно-розвиткової роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями. Розкриваються актуальні питання організаційно-методичного забезпечення, реалізації інноваційних педагогічних технологій та надаються рекомендації щодо впровадження їх у практику. Наводяться результати експериментальних досліджень з реалізації трудового виховання, розвитку мовленнєвої, ігрової, соціально-побутової діяльності. Репрезентуються авторські адаптивні технології навчання дітей з інтелектуальними порушеннями.

Видання адресовано фахівцям закладів загальної середньої освіти, науковцям, працівникам соціальних служб, викладачам та студентам вищих навчальних закладів. А також батькам дітей з особливими освітніми потребами і всім особам, зацікавленим у вирішенні проблем сучасної спеціальної педагогіки та психології.

Брембаті, Федеріка. Специфічні розлади розвитку дитини та процес навчання [Текст] / Ф. Брембаті. - Харків : Ранок, 2019. - 160 с.

Ця книжка, авторами якої є відомі зарубіжні спеціалісти, призначена для батьків і вчителів, які дбають про підтримку дітей із труднощами у виконанні домашніх завдань. Автори надають елементарні знання про учнів зі специфічними розладами шкільних навичок, аналізують процес оцінювання їхніх навичок виконання домашніх завдань і підкреслюють важливість постійної співпраці школи і дому з використанням практичного інструменту, що визначає стратегії втручання для кожного учня: індивідуального плану навчання. Особлива увага приділяється особі тьютора, який супроводжує дитину на шляху до знань.

Вікарі, Стефано. У нас дитина з аутизмом [Текст] / С. Вікарі. - Харків : Ранок, 2019. - 112 с.

Ця книга відомого італійського спеціаліста, науковця і практика, автора багатьох книжок, присвячених дітям і підліткам з аутизмом, адресована батькам, учителям і вихователям. Використовуючи досвід лікарні Bambino Gesù в Римі й дослідження численних науково-дослідних центрів Італії, автор намагається пояснити природу розладів аутистичного спектра, дає слушні поради і, головне, — надію на те, що багато які з порушень можна скоригувати, покращити поведінку дитини й адаптувати її до соціуму. Автор стверджує, що не слід впадати у відчай: аутизм — це не вирок. Дитина з аутизмом завдяки належній терапії із часом зможе нормально взаємодіяти з іншими людьми, здобути освіту, працювати і створити сім’ю. Книга також допоможе не заблукати в морі різних теорій, програм і методів, що їх сьогодні пропонує сучасна наука. Стефано Вікарі сподівається, що його книжка допоможе людям свідомо обрати ефективну терапію.

Чеботарьова, Олена. Сонячні діти. Діти з синдромом Дауна [Текст] / О. Чеботарьова. - Харків : Ранок, 2020. - 32 с. - (Поради батькам і педагогам). 

Книжка містить методичні рекомендації й корисні поради батькам, які виховують дітей із синдромом Дауна. Автори розповідають про особливості розвитку їхньої дитини, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання.

Тихонова, Ксенія. Труднощі навчання: практичні рекомендації для дітей, батьків і педагогів [Текст] : дислексія, дисграфія, диспраксія, дискалькулія / К. Тихонова. - Харків : Ранок, 2020. - 152 с.

У виданні надається огляд сучасної літератури, зокрема зарубіжної, що присвячена проблемам навчання дітей із дислексією, дисграфією і дискалькулією. Видання містить головні діагностичні ознаки і пропонує підходи та сучасні методики, що їх можуть використовувати вчителі і батьки для допомоги дітям зі специфічними труднощами в навчанні.

Книга буде корисна батькам, учителям, асистентам учителів і фахівцям в галузі корекційної педагогіки, особливо в контексті інклюзивного навчання.

Сухіна, Ірина. Маленькі непосиди. Гіперактивні діти [Текст] / І. Сухіна. - Харків : Ранок, 2020. - 32 с. - (Поради батькам і педагогам). 

Книжка містить методичні рекомендації й корисні поради батькам, які виховують гіперактивних дітей і дітей з дефіцитом уваги. Автор розповідає про причини і прояви гіперактивності, сучасні методи та технології корекції поведінкових порушень.

Чеботарьова, Олена. Метелики в обладунках [Текст] : діти з ДЦП / О. Чеботарьова. - Харків : Ранок, 2020. - 32 с. - (Поради батькам і педагогам). 

Книжка містить методичні рекомендації й корисні поради батькам, які виховують дітей із ДЦП. Автори надають важливу інформацію про церебральні паралічі, розповідають про особливості розвитку їхньої дитини, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання.

Ярмола, Наталія. Діти дощу [Текст] : діти з розладами аутистичного спектра / Н. Ярмола. - Харків : Ранок, 2020. - 32 с. - (Поради батькам і педагогам). 

Книжка містить методичні рекомендації й корисні поради батькам, які виховують дітей з розладами аутистичного спектра. Автори надають важливу інформацію про аутизм, розповідають про особливості розвитку дитини з РАС, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання.

Сухіна, Ірина Вячеславівна. Гіперактивна дитина [Текст] / І. В. Сухіна. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 40 с. - (Інклюзивне навчання).

Жива, рухлива, активна дитина – що в цьому поганого? Автори посібника  розповідають про те, яких дітей можна назвати гіперактивними. Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю виявляється у підвищеній руховій активності, збудливості, труднощах концентрації та утриманні уваги, імпульсивності поведінки, проблемах у взаємостосунках з однолітками. Автор розповідає про причини гіперактивності, надає корисні рекомендації щодо підготовки такої дитини до школи,  навчання її у шкільному закладі і навіть вибору продуктів харчування.  Учителі і вихователі знайдуть тут поради стосовно поводження з гіперактивними дітьми в класі.

Костенко, Тетяна Миколаївна. Дитина з порушенням зору [Текст] / Т. М. Костенко. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 40 с. - (Інклюзивне навчання). 

Ця книжка призначена для батьків, які стикаються з проблемою порушення зору в дитини — вродженим або набутим, а також для педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів.  Для того щоб дитина, попри ці проблеми, зростала і розвивалась, як усі інші, батькам потрібно багато знати про зір, функції ока, вчасно звертатися до лікаря-офтальмолога. Як підготувати таку дитину до навчання в школі, як правильно вибрати навчальний заклад? На ці та багато інших запитань можна знайти відповіді у цій книжці. Крім того,   автори надають спеціальні рекомендації:  як вчасно розпізнати будь-які порушення зору дитини, як допомогти дитині в разі тяжких порушень  і куди звертатися по допомогу. 

Колупаєва, Алла Анатоліївна. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі [Текст] / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 112 с. - (Інклюзивне навчання). 

У навчально-методичному посібнику висвітлюються особливості розвитку, навчання та виховання дітей з найскладнішими порушеннями психофізичного розвитку (порушеннями слуху, зору,  церебральним паралічем). Посібник містить методичні рекомендації щодо адаптації та модифікації навчального : середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; опис специфіки роботи з батьками таких школярів і фахівцями; поради стосовно корисних ресурсів, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.  Посібник адресовано педагогам загальноосвітніх закладів, методичним працівникам, слухачам курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів освіти, студентам педагогічних вузів, батькам дітей з особливими потребами, працівникам соціальних служб.

Колупаєва, Алла Анатоліївна. Інклюзивна практика: технології навчання [Текст] / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 160 с. - (Інклюзивне навчання). 

У навчально-методичному посібнику представлено ефективні технології навчання дітей з порушенням психофізичного розвитку; методичні рекомендації щодо адаптації дитини та модифікації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; специфіку роботи з батьками таких школярів; поради, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.

Чеботарьова, Олена Валентинівна. Дитина із синдромом Дауна [Текст] / О. В. Чеботарьова, І. В. Гладченко. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 48 с. - (Інклюзивне навчання). 

Ця книжка адресована батькам дітей із синдромом Дауна, корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. Як свідчить досвід багатьох країн світу, люди із синдромом Дауна стають повноцінними членами суспільства, діти можуть ходити у звичайні дошкільні заклади та школи, дорослі — знаходити роботу та створювати сім’ю. Необхідно лише допомогти дитині із синдромом Дауна знайти своє місце в житті. Для цього батьки повинні знати якомога більше про особливості розвитку їхньої дитини, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання. Автори пояснюють, який потенціал у дітей із СД, що таке рання комплексна допомога, які заняття необхідні таким дітям, як підготувати дитину із синдромом Дауна до шкільного навчання, які існують спеціальні методики тощо.

Литовченко, Світлана Віталіївна. Дитина з порушенням слуху [Текст] / С. В. Литовченко, В. В. Жук, О. М. Таранченко. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 56 с. - (Інклюзивне навчання).

Ця книжка призначена для багатьох родин, що стикаються з проблемою порушення слуху в дитини, а також для педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів. Головне для батьків — не впадати у відчай, а допомогти дитині почуватися впевнено, бути щасливою. Для досягнення цієї мети батькам потрібні знання про особливості їхньої дитини, про можливості її розвитку, прийоми навчання і виховання — про все це і йдеться у даному посібнику. Тисячі людей, які не чують, живуть повноцінним життям, діти зростають розумними, щасливими, отримують освіту, обирають професію і влаштовують особисте життя.

Чеботарьова, Олена Валентинівна. Дитина із церебральним паралічем [Текст] / О. В. Чеботарьова, Л. В. Коваль, Еляна Анатоліївна Данілавічютє. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 40 с. - (Інклюзивне навчання).

Цей посібник адресовано батькам дітей із церебральним паралічем (ДЦП), корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. У нашій країні, та й загалом у світі, вже набуто великого досвіду з лікування, навчання і виховання дітей із ЦП. Визначальною умовою залишається комплексна взаємодія психолога, вчителя та батьків учня для досягнення бажаного ефекту. Від того, наскільки вчасною буде корекційна допомога, залежить подальша доля дитини. Тому автори посібника дають відповіді на найактуальніші запитання батьків, розповідають про допомогу дитині, рекомендують різні методики корекції та навчання дітей із церебральним паралічем.

Рібцун, Юлія Валентинівна. Дитина з порушеннями мовленнєвого розвитку [Текст] / Ю. В. Рібцун. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 40 с. - (Інклюзивне навчання).

Цей посібник рекомендовано для батьків дітей із затримкою мовленнєвого розвитку. Найпоширенішим діагнозом є фонетико-фонематичне недорозвинення, тобто  порушення процесів формування звуковимовної системи в дітей з різними мовленнєвими розладами. Правильне мовлення — це не тільки чітка звуковимова, а й уміння грамотно висловлювати власні думки, загальний розвиток, культура, успішність дитини в цілому.  Саме тому в батьків виникає безліч запитань: що потрібно для повноцінного розвитку мовлення малюка, як запобігти порушенням звуковимови в дитини, чи варто віддавати дитину до спеціального дошкільного закладу, куди звертатися по допомогу, як найкраще навчати дитину з такими вадами читання тощо.

Прохоренко, Леся Іванівна. Дитина із труднощами у навчанні [Текст] / Л. І. Прохоренко. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 48 с. - (Інклюзивне навчання). 

Ця книжка призначена для батьків дітей, у яких виявлено порушення когнітивного розвитку, тобто кмітливості, здатності сприймати нову інформацію і запам’ятовувати її, уваги, мовлення, орієнтації у просторі і часі, рухових навичок. Автор розповідає про причини цих порушень, акцентує увагу на тому, чому цим дітям украй необхідна допомога дорослих, надає конкретні поради щодо розвитку такої дитини. Книжка містить відповіді на багато запитань, а саме: як формувати мовлення, як навчати дитину грати, як формувати знання про довкілля, як розвивати розумову діяльність дитини. Крім того, автор розповідає, як дорослим слід поводитися із всиновленими дітьми з такими порушеннями, чого слід уникати у вихованні.

Трикоз, Сніжана Валеріївна. Дитина з порушеннями інтелектуального розвитку [Текст] / С. В. Трикоз, Г. О. Блеч. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 40 с. - (Інклюзивне навчання). 

У цьому посібнику розглядаються особливості інтелектуальних порушень у дітей з урахуванням реалій і перспектив. Цей путівник для батьків допоможе їм зрозуміти власну дитину і усвідомити те, що інтелектуальні порушення не є вироком. Батьки знайдуть тут поради щодо того, як має навчатися дитина, як  її можна підготувати до школи та які види діяльності доцільно практикувати в родині. Автори описують стратегії батьків у позитивному впливі на психологічний розвиток дитини, надають рекомендації з розвитку в дитини вмінь та навичок самообслуговування. Посібник містить відомості щодо подальшої професійної орієнтації у майбутньому житті дитини.

Мартиненко, Ірина Володимирівна. Комунікативний тренінг для дошкільників з порушеннями мовлення [Текст] / І. В. Мартиненко. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 120 с. - (Інклюзивне навчання). 

У навчально-методичному посібнику висвітлено теоретико-методичні засади та надано практичні рекомендації щодо формування комунікативної діяльності, проведення психокорекційної роботи з дітьми із мовленнєвими порушеннями в умовах дошкільного навчального закладу. Описано етапи завдання, методи та принципи, зміст комунікативного тренінгу цієї групи. Посібник призначено для практичних психологів, педагогів, логопедів і вихователів дошкільних навчальних закладів, а також студентів, які навчаються за спеціальністю "Спеціальна освіта (логопедія і спеціальна психологія)". Крім того, посібник, безумовно, зацікавить батьків дітей з особлими освітніми потребами.

Душка, Алла Луківна. Дитина з розладами аутистичного спектра [Текст] / А. Л. Душка. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 32 с. - (Інклюзивне навчання). 

Ця книжка призначена для багатьох родин, що стикаються з комплексом проблем, пов’язаних із забезпеченням відповідних умов життєдіяльності для дитини з психофізичними вадами. Проблеми, що постають перед батьками дітей з розладами аутистичного спектра, зачіпають усі сфери життя. Автор намагається допомогти розібратися із цими проблемами, надає слушні поради з огляду на особливості дитини і сучасні методики навчання дітей з РАС. Допомагає батькам усвідомити, що формування в них здатності до самоорганізації та саморозвитку є вкрай важливим для психологічного благополуччя їхньої дитини.

Базима, Наталія Валентинівна. Розвиток мовлення дітей з аутизмом [Текст] / Н. В. Базима. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 144 с. - (Інклюзивне навчання).

Посібник містить практичні рекомендації щодо розвитку мовлення у дітей з аутизмом старшого дошкільного віку. Описані особливості розвитку психічної та сенсорної сфер, висвітлюється специфічність формування емоційно-вольової сфери, надані характеристики поведінки та ігрової діяльності у дітей з аутизмом. Окрема увага приділяється комунікативним навичкам дітей з аутизмом та їхньому розвитку за методикою формування мовленнєвої активності з розкриттям мети, завдань, напрямів, методів та прийомів  роботи. Описані психолого-педагогічні умови та принципи корекційного підходу до формування мовленнєвої активності. 

Більше дізнатися про наявність книг в фонді бібліотеки ви можете в електронному каталозі.

Переглядів: 225 | Додав: Biblioteka | Рейтинг: 5.0/1
Електронний катало
Графік роботи

Німецька служба
Календар
«  Грудень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Ми на карті
Відзнаки